nedeľa, mája 20, 2007

5 tipov na obnovenie Vašej energie

Blog sa presťahoval na túto adresu.
Našiel som zaujímavý článok, ktorý sa zaoberá témou obnovy Vašich síl a energie do života. Tu je jeho voľný preklad:

Tu sú základné stratégie, ktoré používam na obnovu mojich síl. Niektoré z nich sú také známe a bežné, že sa na ne celkom zabudlo. Ak nie je ani jedna z týchto stratégií súčasťou Vašeho života, kľudne môže ich absencia zodpovedať za únavu, podráždenosť, zlú schopnosť koncentrácie a celkovo negatívny pocit.

1. Vykonávajte všetky zdraviu prospešné činnosti, ktoré by ste mali
  • Jedzte 5 alebo 6 jedál počas dňa: ľudia, ktorí jedia počas dňa iba 2 veľké jedlá, alebo si nechávajú medzi stravovaním veľké prestávky, presúvajú svoje telo do stavu, kde sa snaží uchovať si čo najviac potravy - znamená to spomalený metabolizmus.
  • Nikdy nevynechajte raňajky: ak zjete ráno poriadne raňajky, posielate telu signál, že nemusí ísť do stavu uchovávania si potravy - nespomalí Váš metabolizmus.
  • Jedzte vyváženú stravu: napriek rôznym kontroverzným vedeckým výskumom sa dokázalo, že by ste mali jesť stravu zloženú: 50% - 60% z uhľohydrátov, 25% - 35% proteínov a 20% - 25% percent tuku.
  • Výrazne obmedzte spotrebu cukrov: obsahujú prázdne kalórie a k tomu spôsobujú výkyvy v dávkach krvnej glukózy.
  • Pite aspoň 6 trojdecových pohárov vody denne: viac ako polovica populácie kráča svetom s chronickou dehydratáciou.
  • Buďte fyzicky aktívni: odporúčam 3 až 4 krát za týždeň vykonávať kardiovaskulárne cvičenia po dobu 20 až 30 minút.
2. Choďte spať skôr a vstávajte skôr

Ľudia, ktorí žijú dlho do noci majú o jeden problém naviac, ak musia vstávať v rovnakom čase, ako všetci ostatní. Sú často ospalí a menej pozorní. Väčšinou potrebujú dostať so svojho tela kofeín, aby mohli normálne fungovať. Zmeňte svoje návyky spania.

3. Vstávajte a choďte spať v rovnakom čase
Rovnako dôležitým ako je počet hodín, ktoré venujete spánku, je aj spôsob, ako pravidelne vstávate. Pravidelné vstávanie Vám pomôže regulovať Vaše biologické hodiny a zvýši sa šanca, že si doprajete plnohodnotnejší spánok.

4. Doprajte si oddych každých 90 až 120 minút
Vedci zistili, že hladina glukózy a krvný tlak poklesne každých 90 minút. Tým, že si nedoprajete odpočinok v týchto intervaloch dávate zabrať svojmu telu a idete proti sebe. Aj malé prestávky môžu významnou mierou prispieť k celkovej regenerácii. Zjedzte niečo, napite sa, poprechádzajte sa a zmeňte svoju náladu.

5. Cvičte s váhou aspoň 2 krát za týždeň
Žiadna iná forma cvičenia Vám nepomôže bojovať proti nedostatku energie lepšie, ako táto. Zvyšuje Vám silu, mobilitu, energiu a zároveň Vám zlepší postavu a bezpochyby aj náladu.

Ak sa Vám článok páčil, hlasujte prosím.

Blog sa presťahoval na túto adresu.

1 komentárov:

Anonymný povedal(a)...

suhlasim uplne zo vsetkym,a hlavne s tym cvicenim,to hrozne pomaha ,aj telesne a aj dusevne sa clovek citi ovela lepsie

Súvisiace články podľa označenia



Widget by Hoctro