štvrtok, júna 07, 2007

9 dôvodov, prečo musíte piť viac vody

Blog sa presťahoval na túto adresu.
Pite viac vody. Je pravda, že ste túto radu mohli počuť nespočetne krát, avšak 99% ľudí sa touto cennou radou vôbec nezaoberá. Kam chcete patriť? Je to na Vás. Ak by bola voda drahšia, možno by sa ľudia o ňu zaujímali viac. Žijeme vo svete kde je takmer každý človek denne v stave dehydratácie, v stave, keď túto neodmysliteľnú tekutinu nahradzujeme kávou, coca colou, alkoholom a inými látkami.

Stavím sa, že vôbec neviete, aký význam pre Vás príjem tekutín má. Ani ja som nevedel, pokiaľ som si neprečítal tento článok. Všetko, čo Vaše telo vykonáva robí lepšie, pokiaľ má dostatočné zásoby tekutín. Uvediem Vám 10 dôvodov, prečo je pitie vody esenciálne pre Váš život.

1. Budete mať zdravšiu pleť
Nič nezlepší stav Vašej pleti tak, ako keď máte v tele dostatok tekutín. Je to smola, že ženy míňajú neskutočné množstvá peňazí na kozmetické prípravky, keď často ignorujú ten najlacnejší a najdostupnejší prostriedok, ktorým voda bezpochyby je. Pitie vody zvlhčuje čiže hydratuje Vašu pokožku zvnútra. Voda je taktiež nevyhnutná pre zachovanie jej elasticity, bojuje proti vyschnutej koži a fľakom. Tajomstvo mladosti sa skrýva v obyčajnom pohári vody, avšak mnohí si to vôbec neuvedomujú.

2. Voda vyplavuje z Vašeho tela toxické látky
Voda pomáha dostávať z tela von a vyplavovať škodlivé látky, hlavne z tráviaceho ústrojenstva. Naše obličky sú jedinečné svojou filtračnou schopnosťou a sú totálne závislé od vody. Pravidelný denný príjem je preto nevyhnutný pre ich normálnu, ničím neobmedzovanú funkciu. Vaše obličky sú namáhané hlavne vtedy, keď sa snažíte jesť ťažké a sýte jedlá, aby ste nabrali váhu.

3. Zmenšuje riziko infarktu
Vedci, ktorí študovali riziko infarktu pri 200 000 mužoch a žien zistili, že ľudia, ktorí pijú aspoň 5 pohárov vody denne majú nižšiu pravdepodobnosť úmrtia na srdcovú príhodu než ľudia, ktorí pijú menej než dva poháre denne.

4. Priaznivo pôsobí na kĺby a svalstvo
Voda tvorí z veľkej časti tekutinu a mazivo, ktoré sa nachádza v kĺboch a svaloch. Atléti zistili, že aj tá najmenšia dehydratácia môže spôsobiť kŕče. Takže nezabudnite na dostatočný príjem tekutín hlavne počas a po tréningu.

5. Zvýši Vám energiu a posilní stav bdelosti
V priemere strácajú dospelí ľudia zhruba 10 pohárov tekutín počas dňa, či už je to potenie, močenie, dýchanie a iné činnosti. Aj tá najmenšia dehydratácia môže spôsobiť bolesti hlavy, nižšiu schopnosť koncentrovať sa, únavu či nechuť. Voda je takisto nevyhnutná pre správne fungovanie obehovej sústavy, pretože množstvo kyslíka v krvi je väčšie, keď máte v sebe dostatočné množstvo tekutín. Čím viac vody v sebe máte, tým viac tuku spaľujete a účinnejšie ho premieňate na využiteľnú energiu.

Ak pijete denne dostatočné množstvo vody, tak to prospieva aj vašemu mysleniu. Výskumy dokázali, že mozog na svoju optimálnu funkciu potrebuje dostatok tekutín, keďže sa skladá z 85% vody.

6. Buďte v norme
Voda pomáha v prevencii proti zápche, preto by mala byť Vašim neodmysliteľným spoločníkom. Tekutiny podporujú správne fungovanie tráviacej sústavy, vstrebávanie vitamínov a telu potrebných látok a optimálne fungovanie chemických reakcií. Voda je takisto významná, čo sa týka vyplavovania škodlivých látok z Vašeho organizmu.

7. Obmedzuje možnosť nákazy a chorôb
Ak ste neustále bez dostatku tekutín, Vaše bunky sa môžu oslabiť a tak ste náchylný dostať rôzne choroby. Oslabuje celkový imunitný systém Vašeho tela, spôsobuje nerovnováhu v pH prostredia Vašeho organizmu. Ak Vaše telo nemá potrebné množstvo vody, bunky ju začnú vstrebávať z krvi, čo ju celú zahusťuje, čím vytvárate väčšiu záťaž na činnosť srdca.

8. Reguluje teplotu organizmu
Voda reguluje chladiaci systém vašeho tela. Nemali by ste ju vynechať pri športovaní alebo akejkoľvek inej námahe, kedy sa potíte. Vaše telo sa skladá na 55% až 75% vody.

9. Buďte v pohode
Tradičný recept na pitie veľa tekutín, pokiaľ ste chorý naďalej pretrváva, čo je len a len dobré. Voda pomáha kontrolovať horúčku, obnovuje stratené tekutiny. Nedostatok vody je príčinou číslo 1 v dennej únave. Aj 2% strata môže spôsobiť problém s pamäťou, môže sa dostaviť neschopnosť zvládať základné matematické úlohy a problémy so sústredením sa na monitor alebo obrázky.

Voda je základom života. To vieme snáď všetci. Preto by sme si mali denne dopriať aspoň jej minimálne množstvo, nech naše telo môže fungovať tak, ako má. Normálne som pri písaní tohto článku vysmädol :)

Ak sa Vám článok páčil, podporte ho.

Zdroj

Blog sa presťahoval na túto adresu.

8 komentárov:

Anonymný povedal(a)...

Nevidím dôvod, prečo by sme mali nasilu piť viac, než nám náš mozog signalizuje. Psa napr. nedonútite piť viac, ako chce, aj keby ste čokoľvek robili. Podľa mňa sa treba spoľahnúť na inštinkt - t.j. na pocit smädu a piť, keď sme smädní. Nalievať sa nasilu vodou robia hádam už iba nejaké vychrtlé modelky, pretože počuli, že sa to má.

CharismaSeeker povedal(a)...

Ja som zasa počul, že keď už máme pocit smädu, tak už je zle...že by sme mali piť priebežne...

Ivan povedal(a)...

Anonymný> je to pomerne jednoduche, organizmus je uz taky rozdrbany z tych vsetkych klimatizacii, kurenia, chemikalii v potravinach, ze sa pocit smadu dostavuje uz ked je dost zle na tom

Pjotr povedal(a)...

Pripájam sa k [2] CharismaSeeker. Mám skúsenosť, že keď pijem tak každých pár minút (5 - 15) nejaký ten glg vody, tak za celý deň nepocítim ani raz smäd ;-). A ani nie som vychrtlá modelka :-D.

Anonymný povedal(a)...

Podla tejto logiky by sme asi mali aj jest priebezne aby sme nikdy nepocitili hlad... je to blbost, pocity hladu/smadu maju presny vyznam a tieto "dovody" preco pit vodu su viacmenej urban legends... inac povedane kecy

Pjotr povedal(a)...

S jedlom je to podľa mňa trochu iné. Pokiaľ dokážeš jeden deň držať pôst a podať vysoký výkon, bez vody by si počas dňa nepodal výkon žiadny ;-).

Anonymný povedal(a)...

I inclination not concur on it. I over nice post. Specially the appellation attracted me to review the intact story.

Anonymný povedal(a)...

Good dispatch and this mail helped me alot in my college assignement. Thank you on your information.

Súvisiace články podľa označenia



Widget by Hoctro