pondelok, júla 23, 2007

Harry Potter and The Deathly Hallows alebo Harry Potter a Smrteľné vysvätenie

Blog sa presťahoval na túto adresu.
Konečne je 21 júla a vyšiel posledný diel Harryho Pottera, ktorý sa v originále volá Harry Potter and The Deathly Hallows. Keďže som veľkým nadšencom kníh a filmov o Harrym Potterovi, tak som si nemohol nechať ujsť posledný diel série, kde sa dozvieme, ako sa to všetko skončí.

Šiesty diel Harryho Pottera som čítal minulé leto, takže som si tento týždeň krátil chvíle pri vode čítaním 6-teho dielu po Slovensky, aby som si spomenul na všetky detaily. Bola to poriadna fuška, lebo včera večer mi chýbalo ešte asi 220 strán, ale keď som si povedal, že to chcem mať prečítané, tak som bol hore asi do pol tretej a s unavenými očami som čítal a čítal, až kým som zavŕšil 6ty diel.

Ak mám pravdu povedať, posledný diel vyzerá parádne. Kúpil som ho v kníhkupectve Eurobooks, kde som ho mal objednaný a už som na stej strane. VAROVANIE: Ak nechcete vedieť, čo sa stalo v prvých 100 stranách, tak ďalej NEČÍTAJTE. Lord Voldemort býva v dome u Malfoyovcov, kde si spravili smrťožŕuti dočasnú základňu. Harry Potter pomaly dosiahne 17 rok, a tak sa končí ochrane kúzlo, ktoré ochraňovalo dom Dursleyovcov, a tým pádom aj Harryho, ktorý sa musí odtiaľ bezpečne dostať k pomocníkom z Fénixovho rádu. Misia sa začne, keď takmer všetci členovia rádu pristanú pred Harryho domom, lebo ho idú eskortovať do bezpečia. Plán je taký, že vypijú všehodžús a premenia sa na Harryho, čiže 7 Harry Potterov sa vydá vzduchom na všetky možné strany lebo smrťožrúti striehnu na každom kroku. Plán sa však skomplikoval, lebo niekto ho vyzradil Voldemortovi a nastane útok, pri ktorom zahynie Moody, aspoň to tak zatiaľ vyzerá. Skutočný Harry Potter ide s Hagridom na jeho motorke, Voldemort zistí jeho skutočnú pozíciu a začne sa boj, ktorý končí Harryho úspešnou záchranou. Potom sa dostane do Brlohu, kde je dočasná základňa Fénixovho rádu. Snaží sa zistiť toho viac o Horkruxoch, v ktorých má Voldemort rozdelenú dušu na sedem častí.

To je asi zatiaľ tak všetko dôležité čo sa stalo. BTW, siedmy diel sa objavil už aj na Internete, kde sa dá zadarmo stiahnuť, ja však preferujem knižnú podobu. Idem ja čítať ďalej:)

23.7, 8:03 UPDATE: Som na strane 300 a poviem Vám, toho sa teda stalo veľmi veľa. Tento diel je oproti ostatným pomerne dosť akčný, stále sa niečo deje. Počas pobytu Harryho v Brlohu prišiel Minister Mágie a odovzdal mu 4 predmety z Dumbledorovho závetu. Je to zapaľovač na zhasínanie svetla, kniha, prvá loptička, ktorú Harry chytili ako strážca a meč, v ktorom sa Harry domnieva, že by mal byť ďalší Hokrux. Lenže meč mu vydať nechcú, čo už. Na svadbu Billa a Fleur, ktorá sa koná na záhrade u Weasleyovcov, príde zúfalý hovoriaci Patronus od Kingsleyho, ktorý hovorí, že Minister padol, Voldemort ovládol celé Ministerstvo Mágie. Harry, Ron a Hermiona sa rýchlo premiestnia kdesi do mesta, kde na nich zaútočia smrťožrúti, a tak sa vydajú do Siriusovho bývalého domu, ktorý teraz právom patrí Potterovi. Spravia si v ňom útočisko, spriatelia sa so škriatkom Kreacherom, ktorý im vypovie tajomstvo o tom, ako spolu so Siriusovim bratom vymenili Hokrux v čaši, ktorú v minulom dieli musel Dumbledore krvopotne vypiť. Teraz ho však Kreacher nemá, a tak sa vypravia po vypití všehodžúsu na Ministerstvo Mágie, kde by sa mohli dozvedieť niečo viac. Po ťažkej misii ukradli pravý medailón s Hokruxom od Umbridgeovej a rýchlo utiekli z ministerstva, pričom osolobodili so sebou skupinku nečistokrvných mágov. Premiestnili sa kdesi do lesa, lebo smrťožrúti vypátrali Siriusov dom. V lese žili asi do Vianoc, keď sa premiestňovali takmer každú noc a snažili sa prísť na to, ako zničiť Hokrux. Jednej noci počuli Goblinov a Deana Thomasa, ako sa rozprávajú o tom, že Snape sa stal riaditeľom Rokfortu a Giny s Nevillom sa snažili ukradnúť meč so Snapovej kancelárie. Ron s Harrym sa pohádali, a ten sa následne od nich odpojil, čiže sa na nich doslova vykašlal. Ostal iba Harry a Hermiona, ktorí sa rozhodli ísť na miesto, kde žili Harryho rodičia. Zhodou okolností tam žil kedisy aj Dumbledor a jeho príbuzní, lenže o tom sa Harrymu nezmienil. Vydali sa tam, našli hrob rodičov Harryho Pottera a uvideli tam aj starú pani, o ktorej sa domnievali, že im povie niečo viac o Dumbledorovej minulosti. Išli s ňou do domu, kde sa z nej vykľul Voldemortov had Naginy a zaútočil na Pottera, tým sa však podarilo premiestniť sa do bezpečnej vzdialenosti.

24.7, 9:17 UPDATE
Dostali sa do bezpečia svojho stanu, no Harry zistil, že má zlomenú paličku, čiže je bezbranný. Nálada sa rúti, až jedného dňa objaví v lese krásny svetielkujúci objekt, tak sa ho snaží nasledovať. Príde k jazierku, celé je zamrznuté, a uvidí v ňom Griffindorov meč, vyzlečie sa, skočí poňho ale Hokrux v medailóne ho začne ťahať pod vodu. Skoro umrel, ale Ron ho zachránil. Ako je to možné že Ron? Vrátil sa k nim totiž. Zistia, že Hokruxy sa dajú ničiť Griffindorovym mečom, lebo je napustený jedom z baziliška, a tak zničia aj Hokrux v hodinkách. Nevedia čo ďalej, rozmýšľajú a prídu na to, že treba ísť za Luninym otcom, ktorý mal na svadbe na krku zvláštne znamenie, aké objavili v knihe od Dumbledora. Prídu za ním, a ten im rozpovie príbeh o troch svätých, respektíve o 3 veciach, ktoré keď získajú, budú mať moc nad smrťou. Tieto tri veci sú: neviditeľný plášť, kameň na oživenie mŕtvych a veľmi silná palička. Plášť už majú a Harry si myslí, že kameň je v zlatonke, ktorú mu dal Dumbledore, lenže nevie ju otvoriť. Lunin otec na nich zavolal smrťožrútov, a tak sa musia rýchlo zdekovať, pri čom vybuchne celý jeho dom. Objavia sa v lese, kde moc dlho nepobudnú, lebo ich vypátrali smrťožrúti, a odhalili ich pravú totožnosť. Som zvedavý, čo sa s nimi stane....:)

Kniha prečítaná. Podarí sa im uniknúť od Malfoya pomocou Dobbyho. Neskôr vykradnú Gringottbanku. Pôjdu na Rookfort a tam sa odohrá posledná bitka. Bolo to brutálne. Radím vŠetkým prečítať. Zomrú asi 3 postavy z Rádu. Článok je presunutý sem.

Blog sa presťahoval na túto adresu.

8 komentárov:

Anonymný povedal(a)...

:-) cool ja si tak pripominam vzdy pred filmami co sa stalo...ale knihy su super proste,ako je vsetko domyselne poprepletane...klobuk dolu pred j.k.r. :-)a tebe vela zdaru do citania ;-)

anko povedal(a)...

Aj ja si myslim.
Kedze ja nemam tu schiopnost, aby som si sedmicku precital po anglicky, bol by som VEEEEELMI rad, keby si pre mna a mne podobnych nadalej strucne opisoval, co si sa docital. Vdaka, vdaka, vdaka

Anonymný povedal(a)...

Ahojte, ktory dobry cloviecik mi posle link na stiahnutie siedmeho dielu Harryho Pottera? No tak zlutujte sa...vicky82@azet.sk

Anonymný povedal(a)...

Aj ja si prosim link na stiahnutie 7. dielu Harry Pottera na adresu stanulienka1@t-zones.sk

Anonymný povedal(a)...

aj ja si prosim:)link

na orajin@atlas.sk

Anonymný povedal(a)...

pls poslite mi link na 7. diel Harryho pls dik

Anonymný povedal(a)...

napiste tu ten link na stiahnutie 7. dielu alebo mi ho pls poslite na 15pepe@azet.sk
dik moc a rychlo :D:D

Anonymný povedal(a)...

aj ja som zvedavá, čo sa s nimi stane, a preto čakám ako na tŕní, ale žiadne updaty už nenachádzam. čo sa stalo?

Súvisiace články podľa označenia



Widget by Hoctro