nedeľa, júla 01, 2007

Robert T. Kiyosaki - Bohatý otec, chudobný otec

Blog sa presťahoval na túto adresu.
Pred 3 dňami som prečítal knihu od autora menom Robert T. Kiyosaki, ktorý je Vám všetkým určite známy. Ja som ho poznal, ale prečítaniu diela Bohatý otec, chudobný otec: Čo bohatí učia svoje deti a chudobní nie, som sa z pre mňa neznámych dôvodov bránil. Jedného dňa som sa však rozhodol, že si túto knihu prečítam. Toto rozhodnutie vôbec neľutujem, lebo po prečítaní tejto knihy sa zmenil môj pohľad na financie. Už ma neláka premrhať moje ťažko zarobené peniaze na prkotinky, sladkosti, alkohol alebo stále nové oblečenie. Láka ma predstava šetriť peniaze, investovať ich tak, aby som z nich mal pasívny príjem. To znamená príjem, ktorý dostávam automaticky tak, že nemusím chodiť pravidelne do práce.

Prečítajte si, čo o knihe píše internetové kníhkupectvo Martinus: Musíme sa naučiť, ako peniaze zarábať a zariadiť, aby peniaze pracovali pre nás. Ponúkame vám ľahko pochopiteľné základy na dosiahnutie finančnej istoty. Prečítajte si ich a urobte prvý krok k naplneniu svojich cieľov. Malá investícia do knihy sa mnohonásobne vráti, pretože je to "trieda sama o sebe". Autor zaznamenal vo svete obrovský úspech a pre veľký záujem napísal ďalšie knihy, ktoré vám postupne ponúkneme.

Kniha má 211 strán a je rozdelená na tri veľké celky:

1) Lekcie - Bohatý otec tu radí, ako začať myslieť finančne gramotným spôsobom, nezadlžovať sa a nevyhadzovať zbytočne peniaze. Lekcie sú to takéto:
  • Bohatí nepracujú pre peniaze
  • Prečo vyučovať finančnú gramotnosť
  • Starajte sa o seba
  • História daní a korporácii
  • Bohatí peniaze vytvárajú
  • Pracuj, aby si sa učil, nepracuj pre peniaze
2) Ako prekonať prekážky - Hovorí tu o prekonaní 5tich prekážok, ktorými sú:
  • Strach
  • Cynizmus
  • Lenivosť
  • Zlozvyky
  • Domýšľavosť
3) Ako začať - Tu Robert popisuje 10 rád pre bohatstvo:
  • Moje myslenie by malo presahovať realitu
  • Denne sa rozhodujem
  • Priateľov si vyberajte opatrne
  • Zvládnite jedno pravidlo, potom sa učte druhé
  • Zaplaťte najprv sebe
  • Svojim maklérom plaťte dobre
  • Buďte "Indiánskym darcom"
  • Aktíva kupujú luxus
  • Potreba hrdinov
  • Učte druhých a tím získate
Po prečítaní tejto knihy som zistil, že je stále sa čo učiť a spoznávať nové veci. Zároveň ma kniha motivovala k tomu, že nechcem byť do konca môjho života zamestnancom a makať pre niekoho druhého, ale stať sa vlastníkom určitého biznisu, a ten nech mi prináša vytúžené ovocie. Autor odporúča svoju hru, ktorá sa volá Cashflow, na naučenie sa finančnej gramotnosti. Posnažím sa napísať článok aj o nej. Túto knihu odporúčam kúpiť každému, kto sa chce niečo naučiť o financiách. Aký máte názor na knihu Vy? Chcel by som počuť, čo si onej myslia druhí. Ďakujem.

Blog sa presťahoval na túto adresu.

9 komentárov:

Anonymný povedal(a)...

Jane ze ti dam nazor, ale najprv niekde uploadni tu knihu :P

Anonymný povedal(a)...

Ja tiez odporucam precitat. Aj dalsie volne pokracovania. Vedomosti, co su tam, su uz nevyhnutne ako sucast gramotnosti... a osvetu treba sirit dalej... bo tu mame temer 40% negramotneho naroda, co si mysli, ze Fiko je ich spasa a pecene holuby budu padat do huby.

Anonymný povedal(a)...

Jj, vyborna knizka.
Hlavne je psana autorem, ktery skutecne neceho dosahnul, takze jenom neteoretizuje, ale vychzai z vlastnich zkusenosti.
Spage

Anonymný povedal(a)...

Hej, tato kniha mi pomohla pozerat sa na svet inymi ocami a vidiet nove suvislosti, ktore som predtym nevidel. Myslim ale ze bola priliž dlha na myslienku ktoru skryvala. V jednoduchosti je krasa :-)

Anonymný povedal(a)...

Precital som vsetky knihy od tohto autora.Co sa zmenilo?Dal som vypoved v dobre platenom zamestnani a rozbieham vlastny biznis. A uz sa nechcem nikdy zamestnat.

c-note povedal(a)...

Prave dnes som docital tuto knizku a od zajtra sa pustam do novej zdielam ten isty nazor ako Robert a to skoro vo vsetkych smeroch tato knizka mi dala vela a stale ju niekomu doporucujem .. aj teraz ak toto cita niekto kto ju este necital.
SOM NADSENY

c-note povedal(a)...

Prave som docital knizku bohaty otec, chudobny otec a hned od zajtra zacinam z dalsou knihou od pána Kiyosakiho.
Mam pocit ze tato knizka by mala byt pouzita ako ucebnice pre stredne skoly kazdeho zamerania.Som nadseny akym spôsobom autor preukazuje na urcitu problematiku a najviac sa mi paci ze ma na vsetko priklad aby to clovek lepsie pochopil a cerpa z vlastnych skusenosti co je vzacne

Anonymný povedal(a)...

Vdaka za zaujimave informacie

Anonymný povedal(a)...

ono sto sam bio oblicje za, hvala

Súvisiace články podľa označenia



Widget by Hoctro